2 - 10
<
>
Ich träume Schmuck, ich bin neugierig auf das was sich entwickelt in einem immer währenden Dialog zwischen der Natur und mir.
Als Schöpfer kann ich mich nicht wirklich empfinden.
Eher als Sammler.
Ich sammle Andeutungen, Eindrücke, Assoziationen.
Ein Stück Holz kann mich begeistern, ein Schatten auf einem Stein, ein Glitzern auf einer Wasseroberfläche.
Die unvollständigen Dinge sind es die mich faszinieren.
Die nicht ergründeten Geheimnisse.
Sie lassen mir und auch dem Betrachter Raum für eigene Vorstellungen.
Im besten Fall kann er sich erinnern an einen schönen Tag am See, einen Waldspaziergang, einen Kieselstein.
I am dreaming jewelry. I am curios about what is developing during the permanent dialogue between nature and me.
Actually I am not a creator, i am a collector.
I am searching for hints, impressions,associations.
A piece of wood astonishes me, a shadow on a rock, a sparkling on the surface of a sea.
The uncompleted things are fascinating me.
The not disclosed secrets.
They are leaving space for personal ideas.
In the best case,the beholders are encouraged to awaken memories...
This artist is a tireless observer of Nature and especially of the textures and colors that unveil in the coastal landscapes through the uninterrupted confrontation of the elements: the turf-fighting between sea and land, the combined effects of wind and water on the erosion of rocks, the abandoned reliefs of algae on the surface of the sand ... With her series entitled Pebbles, from the memories deposited in strata in her memory, Nicola Heidemann creates evocations of the shores that she once traveled or fantasized. However, she does not use any stone to compose her pebble assemblies. Each element is composed of two metal plates, embossed and riveted before being either apertured or painted, enamelled or oxidized. What the artist gives us to see is not so much the texture of the pebbles as the play of light and shimmer created by the rays of the sun on their surface or the changing reflections of the color of the sky.
copyright Nicola Heidemann 2022